Neutraali asiakaspalaute

Neutral Feedback – Passiivisten asiakkaiden ymmärtäminen ja aktivointi

Neutraali asiakaspalaute tulee asiakkailta, jotka eivät ole erityisen tyytyväisiä, mutta eivät myöskään tyytymättömiä. NPS-mittauksessa nämä niin sanotut passiiviset asiakkaat (arvosanat 7–8) eivät suosittele yritystä aktiivisesti, mutta eivät myöskään levitä negatiivista palautetta. Heidän kokemuksensa voi kuitenkin vaikuttaa ratkaisevasti siihen, pysyvätkö he asiakkaana pitkällä aikavälillä vai siirtyvätkö kilpailijan palveluiden pariin. Yritykset voivat pyrkiä aktivoimaan passiivisia asiakkaita parantamalla heidän asiakaskokemustaan ja kannustamalla heitä osallistumaan enemmän, esimerkiksi tarjoamalla henkilökohtaista palvelua, lisäetuja tai houkuttelevia tarjouksia.